Seo Nedir ? Seo Hakkkında Sorulan 50 Soru Ve Cevapları - Blog Kırıkkale

Son Yazılar

Post Top Ad

Post Top Ad

10 Aralık 2017 Pazar

Seo Nedir ? Seo Hakkkında Sorulan 50 Soru Ve Cevapları

Seo Nedir ? Seo Hakkkında Sorulan 50 Soru Ve Cevapları

Seo Nedir ? Seo Hakkkında Sorulan 50 Soru Ve Cevapları

SEO konusu ile ilgili birçok defa çeşitli sorular alıyorum. SEO ile ilgili en fazla sorulan soruları bir araya getirmek ve yanıtlamak istedim. Benzer SEO soruları için yanıt arayan diğer arkadaşlara da yardımcı olmasını umuyorum.

SEO, organik trafik kazanmanın en etkili yoludur. Bu nedenle insanların SEO ile ilgili çok şeyi merak etmesini önemsiyorum. Aslında her bir maddesi bir makale konusu olabilecek SEO soruları mevcut. Fakat bütün soruları tek bir yazıda toplayıp, nispeten tatmin edici yanıtlar vermek de mümkün.

En çok sorulan SEO soruları bu makalenin temelini oluşturmakta. Sizde farklı sorular yada yanıtlar yöneltmek dilerseniz, yorum bölümüne ekleyebilirsiniz.


Sık sorulan SEO soruları

1 Backurl SEO için üstünlük sağlar mı?

Backurller SEO için size üstünlük sağlar demek eksik bir bilgidir.

Sadece Dofollow geri bağlantılar size SEO açısından bir üstünlük sağlar.

Nofollow geri bağlantıların SEO açısından direkt olarak herhangi bir üstünlükı yoktur. Fakat sitenizin etkileşimini arttırmak ve trafik kazanmak yararlıdır.

Burada en üst düzeyde yarar sağlamak için dikkat edilmesi gereken konu şudur:

Bağlantı alınan sitenin içeriğinin sizinle aynı olmasıdır. Tava tencere sitesinden SEO sitesine bağlantı almak size bir şey kazandırmaz. Çünkü iki sitenin potansiyel ziyaretçilerinin ilgi alanı farklıdır.

2 URL sonuna HTML eklemek yararlı mıdır?

SEO açısından en en uygun URL yapısı, en kısa olanıdır.

URL oluşturmada asli kaide, anahtar kelimenin URL de geçmesi ve mümkün olduğunca kısa olmasıdır.

Sayfa adresinin sonuna, html, php, asp gibi eklemeler yapmak hiç bir koşulda SEO açısından bir yarar sağlamaz.

Bu hususta bazı blogların sayfanın statik bir yapıda olduğunu gösterdiğini ve bu açıdan yararlı olduğunu ifade ettiklerini gördüm.

Kesinlikle yanlış.

Mail adgörselize gelen SEO soruları arasında son derece yenidenlanan bir soru olması, bu konunun ciddiye alındığını gösteriyor. Bu nedenle yer vermek istedim.

Net olarak “URL adresine html,asp,php gibi eklemeler yapmanın SEO ile uzaktan yakından alakası yoktur.”

3 PageRank ve Alexa sıralaması bir SEO ölçüsü müdür?

PageRank bir kaç yıl önce tarih oldu. Dolayısıyla bir SEO ölçüsü değildir.

Alexa sıralaması PageRank tarih olduktan sonra daha bir önemsenir oldu. Bunun asıl sebebi SEO değil, Amazonun ürününü iyi tanıtması ve insanların sitelerini konumlandırma talebidir.

Alexa sıralamasının bir SEO ölçüsü olmadığını rahatça söyleyebilirim.

Bunun sebebi şudur:

Alexa bir ticari girişimdir ve müşterisi iseniz sıralamanız bir anda yükseliyor. Üstelik diğer zamann farklı herhangi bir şey yapmamanıza rağmen.

Bunu diğer sitelerimden birinde bizzat test ettim. Sonuç olağanüstüdı. Ama gerçekçilikten çok uzaktı. Google Analytics sonuçları ile hiç uyuşmayan bir tablo ortaya çıktı.

Daha sonra diğer bir site için Alexa araç çubuğu olarak adlandırılmış bir araç kullandım. Bilgisayarıma kurduğum günden itibaren sıralamada hızlı bir yükseliş gözlemledim. Yani o da sanal bir yükselişti.

Bizzat yaptığım bu testler neticesinde, Alexa sıralamasını da ciddiye almaz oldum.

Fakat reklamverenler için yinede bir ölçüt olduğunu inkar edemem.

SEO bakımından ise herhangi bir şekilde kriter değildir. Bunu çok net söyleyebilirim.

4 Sitem hiç bilgim olmadan cezalandırılabilir mi?

Bu problemin net cevabı, evet.

Çoğu zaman, Google Panda, ince içerik sebebiyle internet sitenizin sıralamalarını azaltır.

Üstelik bu hususta sizin hiç bir haberiniz olmaz. Bu nedenle Google Algoritmalarına ters düşecek şekilde içerikleri optimize etmemek önemlidir.

5 İyi içerik demek yüksek sıralama mı demektir?

Bu soru da en fazla sorulan SEO soruları arasında önemli bir yere ait.

İyi içerik = Yüksek sıralama mıdır?.

Her zaman değil.

Google’da en üst sıralarda yer almak için, okuyucularınıza dşayet katan yüksek kaliteli içeriğe sahip olmak önemlidir. Bununla beraber, bu, başarınızın garantilenmiş olduğu anlamına gelmez.

En azından sizininkiler kadar iyi içeriğe sahip olabilecek diğer internet siteleri var.

Herkes Google’da yüksek sıralamaya gitmek istiyor yalnız sonuç olarak farkı getiren şey, geri dönüşlerdir.

SEO başarısı için, yüksek kaliteli içerik ve yetkili alanlardan gelen geri dönüşler önemlidir. Biri olmadan diğeri çalışmaz.

6 SEO için en iyi makale uzunluğu nedir?

Çok sayıda çalışma, uzun ve dikkat çekici içeriğe sahip internet sitelerinin Google’da daha üst sıralarda bulunduğunı gösteriyor.

2000 kelimeden çok makalelerin yüksek sıralamaya girme şansı daha çokdır.

İçeriğiniz iyi belgelendirilmeli ve en önemli soruları yanıtlayarak ve yararlı ipuçları sağlayarak okuyucularınıza dşayet katmalıdır.

Makale uzunluğu önemli değildir, önemli olan özgün olması dır.” türündeki söylemler tamamıyla masaldır.

Elbette makale uzunluğu nişe bağlı olarak farklılık gösterebilir. Ancak bu aynı nişdeki iki makaleden daha uzun olanın daha üstünlüklı olduğu gerçeğini değiştirmez.

7 Kaliteli geri bağlantılar kuruyorum, sıralamam neden değişmiyor?

Bazı siteler birkaç hafta sonra daha iyi sıralamaya girebilirken, bazıları birkaç ay sonra daha iyi sıralamaya girebilir.

Bu durum siteden siteye farklılık gösterebilir.

Yapmanız gereken tek şey, kaliteli bağlantılar kazanmaya devam etmektir.

Bir gecede şöhret olmak, SEO ile yapabileceğiniz bir şey değildir.

8 SEO Paketi aldım ancak sıralamam geriledi, sebebi ne olabilir?

Anlamlandıramadığım SEO soruları arasında büyük ihtimalle ilk sırayı bu soru almakta.

SEO paketi diye bir şey var.

Ramazan kumanyası gibi.

SEO öyle paket durumunda raflarda satılan bir şey olsa, her gün bir paket alır, geri kalan zamanımda ise kazandığım paraları sayarım.

SEO bir sanattır, bir bilimdir.

Paketlenip, ambalajlanıp satılabilecek bir mamül değildir.

Size vaat edilen üç beş bağlantı ile değil sıralama, merdivenin bir basamağını bile atlayamazsınız.

Şimdi gelelim sıralamanın gerilemesine.

Çok kolay aslında problemin yanıtı.

SEO için en başında sitenizin dahilinde çalışmalar yapmanız gerekirken, sağa sola bağlantı eklemeyi başarının anahtarı sanırsanız, Google da sizi çarpar. Ne oldu da bu site bir anda bağlantılar almaya başladı der ve sitenizi inceler. Sonra bir bakar ki, değişen hiç bir şey yok. Aynı tas aynı hamam.

Google bir program olarak görülebilir, ancak bu programları oluşturan ve yöneten insanlar.

Bilmem anlatabildim mi?.

9 Ne sık sık içerik yayımlamak SEO açısından yarar sağlar?

Aslında bu problemin tam bir yanıtı yok.

Burada sitenizin durumu oldukça önemlidir.

Daha fazla içerik, yeni anahtar kelimeler için daha yüksek sıralama ve trafik kazandırabilir.

Bununa beraber, aynı konuyu çok fazla prosedürek, Google Panda tarafından sitenizin çarpılmasına yol açabilir.

Belirli bir içeriğe sahip olduktan sonra en en uygun makale yayımlama süresi, haftada bir dir. Dünyada bir oldukça başarılı sitenin izlediği yol budur.

10 Sayfa yüklenme hızı bir SEO ölçütü midir?

Bazılarının abarttığı kadar değil, ancak evet, sayfa yüklenme hızı bir SEO ölçütüdir.

Siteniz jet hızında olmayabilir, ancak yinede aşırı yavaş değilse SEO konusu ile ilgili sorun yaşamazsınız.

Fakat siteniz 10 – 15 saniye gibi sürede yükleniyorsa, o zaman Google sıralamanızı düşürebilir.

11 Mobil sayfa hızı SEO ölçütü midir?

Kesinlikle bir sıralama ölçütü değildir. Fakat mobil cihazlarda sitenin hızlı açılması genel olarak önemsenmelidir.

İster mobil, ister masa üstü cihazlar için olsun, sayfa yüklenme hızı bir SEO ölçütüdir. Sitenizin uygun bir hıza sahip olması önemlidir.

12 Çapa metin dağılımı nasıl olması gereklidir?

Çapa metinler SEO için gerçekten önemlidir. Bunun birçok sebebi var, çok fazla ayrıntılarına girmeye gerek yok. Dşayetli olduğunu bilmek yeterli olacaktır.

Çapa metin kullanırken dikkat edilmesi gereke en önemli şey, doğal olmasıdır. Ayrıca aynı kelimeyi defalarca çapa metin olarak kullanmamak gerekir.

Çapa metinlerin %50 kadarı anahtar kelimelerden, %30 kadarı ilgili içeriklere verilen doğal metinlerden, %20 kadarı da konuyla ilişkili diğer dış bağlantılardan oluşmalıdır.

Yüzdeler net kural değildir, ama en uygun kriter budur.

Kötü çapa metin dağılımı Google tarafında cezalandırılmaya yol açabilir.

13 Reklamlar SEO yu etkiler mi?

SEO soruları arasında çok sık sorulmayan ancak benim önemli olduğunu düşündüğüm bir konu bu.

Bir çok site, ki bunlara wpdenizi de dahil, reklamlar göstermekte.

Bu Google reklamları olabilir, yada farklı bir reklam platformunun reklamları olabilir, hiç fark etmez.

Reklamlar SEO yu etkiler.

Google, sitenin en üst katmanında reklam gösteren siteleri belirleme için farklı bir algoritma kullanır. Bu tür sitelerin sıralamalarını sıklıkla düşürür.

Genel olarak kötü bir kullanıcı tecrübesine neden olan reklam yerleşimine sahipseniz, yada aşırı derecede reklam eklemişseniz, birinci sırada olan sitenizi bir anda SERP lerde 3. 5. sayfalarda bulabilirsiniz.

14 Görüntü optimizasyonu SEO için önemli midir?

Evet, Görüntü optimizasyonu SEO açısından önemlidir.

Doğru şekilde yapıldığında, görüntüleri optimize etmek, Google resimlerden trafik kazanmaya fayda.

Görüntüleri optimize etmek demek, arama motorlarına resmin ne ile ilgili olduğunu açıklamak manasına gelir. Bu sayede görseller arama motorları tarafından sınıflandırılabilir.

Aynı zamanda içeriğin ne ile alakalı olduğunu anlatmak açısından da önemlidir. Bu da yalnızca Google resimlerden trafik kazanmak için değil, bunun yanı sıra SERP lerde de işimize yarayabilir.

Çok da uzak olmayan gelecekte, görüntü optimizasyonu tarihe karışabilir. Bu hususta Google yetkililerinin bazı açıklamaları var. Ancak bugün için hala geçerliliğini koruyan ve uygulamamız gereken bir çalışmadır.

15 Sosyal medya SEO nun bir parçası mıdır?

SEO konusu ile ilgili birçok makalede Sosyal medyadan bahsedildiğini okumuş olmalısınız.

Bu kadar çok bahsi geçince, ister istemez, sosyal medyanın SEO çalışmasında önemli bir yeri olduğunu düşünebilir insan.

Ama alakası yok.

SEO ve sosyal medyanın birbiri ile hiç bir alakası yok.

Peki o halde neden SEO makalelerinde sosyal medyadan sıkça bahsedilir?.

Bildiğiniz gibi SEO organik trafik kazanmanın en iyi yoludur. Yani SEO trafik için yapılır demek yanlış bir tanım olmaz.

Sosyal medya ise, en kısa yoldan trafik kazanmanın yollarından belkide en başında gelenidir.

Sosyal medyadan kazandığınız trafiği, daimi takipçilere dönüştürebilirseniz, yada içeriğinize bağlantılar alabilirseniz, o zaman SEO üzerinde dolaylı da olsa bir etkisinden bahsedebiliriz.

İşte bu dolaylı ilişki sebebiyle SEO ile ilgili yazılan makalelerin bir çoğunda sosyal medyadan bahsedildiğini görürüz.

Daha net bir ifade ile:

Sosyal medyanın SERP ler üzerinde direkt olarak bir etkisi olmasa da, dolaylı yollardan önemli bir kazanım elde etmenizi sağlayabilir.

16 Dış bağlantılar sebebiyle ceza alır mıyım?

Yalnızca kendi sitenize doğru bağlantılar kazanmaya çalışmak dışında, farklı sitelere de bağlantılar vermelisiniz.

Bu neredeyse profesyonel bir SEO çalışmasının olmazsa olmazıdır diyebilirim.

Sebepleri ile ilgili bir kaç makale yazılabilir, ama biz önemli olduğunun altını çizelim yeter.

Hal böyle iken bağlantı verdiğimiz sitelerin iyi siteler olması da önemlidir.

Kötü bir geçmişe sahip, kalitesiz içerik üreten, Google algoritmalarına uymayan yada sizin sitenizle tamamıyla farklı bir alnda bulunan bir siteye bağlantı vermek, ceza almanıza yol açabilir.

Öyle bir kaç kötü siteye bağlantı verdiniz diye hemen ceza almazsınız. Hatta bu hiç önemli değildir. Fakat sayı çoğaldıkça tehlike artar.

Bağlantı verdiğiniz siteden emin değilseniz, rel=”nofollow” kullanmanız çok daha akıllıca olacaktır.

17 Yinelenen içerik nedir, bu nedenden dolayı ceza alır mıyım?

Gelen SEO soruları arasında yinelenen içerikle alakalı birçok soru var. Genel olarak bu durumun ceza almaya neden olup olmayacağı sorulmakta.

Google’a göre bütün sitelerin aşağı yukarı %25 kadarı yenidenlanan içeriklerden oluşmakta. Bir diğer siteden kopyalanan içerik ve kendi siteniz içinde yenidenlanan içerik aynı kefeye koyulmamalı.

Bir diğer siteden kopyalayıp duyurduğunız bir kaç yazınız varsa, bu durum siteniz için herhangi bir sorun oluşturmaz.Fakat ziyaretçileriniz içeriği kopyaladığınız sitede de okumuşsa, büyük ihtimalle sitenize bakışları değişecek ve basit basit sizi takibe almayacaklardır.

Okuyucularınıza söyleyecek farklı bir sözünüz, farklı bir sunumunuz yoksa esasen bu işi hiç yapmayın. Her şey Google için yapılmaz.

Sitenizin içeriği tamamıyla diğer sitelerden kopyalanmış ise, o zaman sıralamanız istediğiniz düzeyde olmaz. Ama Google tarafından indeksden silinme gibi ağır bir cezaya da çarptırılmaz sınız.

Burada garip bir durum da söz konusu olabilmekte bazı durumlarda.

Kopya içerik, SERP lerde orijinal içeriği yayımlayan siteden daha üst sıralarda çıkabilmekte. Bunun örneklerini çokça gördüm. Hatta uzun süre takip edip, kopya sitenin sıralamadan düşmesini çok bekledim. Fakat bu olmadı, bu hususta çok fazla araştırma yaptım, yalnız bir sonuca ulaşabilmiş değilim.

Bu hususta sizin bildiği farklı şeyler varsa, lütfen yorumlarda paylaşın.

Gelelim site içinde yenidenlanan içeriğe.

Orada durum biraz daha farklı, ancak abartıldığı kadar büyük bir ceza almanız çok zor.

Sitenizde çok fazla yenidenlanan içeriğe sahip değilseniz, Google sitenizi cezalandırmaz. Fakat hedeflediğiniz anahtar kelimelerde istediğiniz sıralamada yer almanız zorlaşır.

Odak kelime seçmenin en önemli amacı,  o kelimede yüksek sıralama hedeflemektir. Tekrar eden içerik, hem aşırı optimizasyon, hemde spam olarak değerlendirilebileceğinden, siteniz ile arama motorları arasında bir güven problemu yaşamanız mümkün olabilir.

Haliyle bu durumda sıralamada iyi yerlerde olmayı bekleyemezsiniz.

Bu konuyu gereğinden çok abartan çok bilmiş blog yazarlarına fazlasıyla rastladım. Hatta kopya içerik olan sitelerin AdSense onayı alamayacağını vs söyleyen çok kişi var.

Bu tezi, tamamıyla kopya içerikten oluşan bir site için AdSense onayı alarak çürütbütün. Süleymanözkan.com benim hikayeler paylaştığım bir site. Sitede bulunan bütün hikayeler, bunun yanı sıra farklı iki sitede de yer almakta. Bu sitelerden biri 3 yıllık, diğeri 2 yıllık iken dile getirdiğim siteyi açtım.

İçeriğin tamamı kopya. Ve üstelik yüzlerce yazı da yok. Farklı bir hesaptan AdSense için başvurdum ve hemen onay aldım.

Çok daha çok uzatmaya gerek yok galiba. Açık ve net şekilde bu konunun anlaşılacağını sanıyorum.

18 Meta açıklaması SEO için önemli mi?

Evet meta açıklamaları SEO açısından önemlidir.

Meta açıklamalarının amacı, SERP lerde çıkan içeriğimizi tıklamaları için arama yapanları ikna etmektir. Bunun dışında diğerca bir amacı yoktur.

Meta açıklamaları netlikle bir sıralama ölçütü değildir, ama SEO çalışmamız için dşayetli ve önemlidir.

19 Yazı başlığında anahtar kelime kullanmak şart mıdır?

İsterseniz hiç başlık atmayın, site sizin, yazı sizin.

Ama bu soruya şu şekilde bir örnekle cevap verelim:

Diriliş Ertuğrul dizisi ile ilgili bir yazı yazsanız ve yazı başlığını Fatma gülün suçu ne? koysanız.

Sizce bu metnin arama sonuçlarında görünme şansı nedir?.

20 Site haritaları SEO konusu ile ilgili üstünlük sağlar mı?

Site haritası oluşturmak, size bir SEO üstünlükı sağlamaz, yalnız Google’ın bütün sayfalarınızı basitçe bulmasına ve dizine eklemesine yardımcı olacaktır.

Dizine eklenen daha çok sayfa, sitenizi SERP’lerde sıralamak için daha çok şans anlamına gelir; Bu nedenle, bir site haritası oluşturmak gerekir.

21 Dahili bağlantılar SEO açısından ne kadar önemlidir?

Daha iyi bir kullanıcı tecrübesi için iyi bir dahili bağlantı yapısı meydana getirmenizi şiddetle tavsiye ederim.

Google, üçüncü taraf sitelerinden gelen bağlantılar kadar dşayetli bulmamasına rağmen bu geri bağlantıları da sayar.

22 Negatif SEO sitem için bir tehdit midir?

Maalesef bir tehdit dir.

Bazı siteler, sizi saf dışı bırakmak için etik olmayan yollardan faydalanabilir.

Olumsuz SEO rekabetçi nişlerde yaygın bir uygulamadır.

Böyle acımasız saldırılara karşı internet sitenizi güvenliğini sağlamak için, internet sitenizin aldığı geri bağlantıları her zaman izlemelisiniz.

Web sitenizin dşayetini düşürmek için kötü geri bağlantılar oluşturan siteler olduğunu düşünüyorsanız, o zaman hiç vakit kaybetmeden bu bağlantıları reddetmelisiniz.

Zaralı geri bağlantıları reddetmek, SEO çalışmanız açısından önemlidir.

23 Tam eşleşen alan adı SEO için üstünlük mıdır?

Hayır.

Google, alan adınızdaki anahtar kelimelerinizin önemini azaltan EMD algoritması güncellemesinin sonrasında, işler değişti.

Hala tam eşleşen alan adları SEO açısından üstünlüklıdır diyen blog yazılarına sık sık rastlasak da, bunun doğru olmadığını biliyoruz.

Bir marka bilinci oluşturmak açısından basit telaffuz edilen ve akılda kalıcı alan adları  seçmek gerekir. Fakat bu durum SEO ile alakalı değildir.

Anahtar kelime ile tam örtüşecek diye bir çabanın hiç bir manası yok. SEO açısından da bir üstünlükı yok.

24 Backurl satın almak istiyorum, SEO da üstünlük sağlar mı?

Google algoritmalarına aykırı bir şeyin size üstünlük sağlayacağını söyleyemem.

Bağlantı satın alan sitelerin bir çoğu Google tarafından cezalandırılır. Sıradaki sitenin sizin siteniz olmayacağını kimse garanti edemez.

Hiç kimseye geri bağlantı satın almasını önermem.

25 Tüm alan adı uzantıları SEO için aynı mıdır?

Tüm uzantılar SEO için aynı etkiye sahip değildir.

Örneğin global bir hedefe sahip site için com – net – org gibi alan isimlerini kullanmalısınız. Popüler alan isimlerini kullanmak size bir üstünlük sağlar.

Tüm Dünya da bulunan sitelerin aşağı yukarı %50 si com uzantısını kullanmaktadır.

Bununla beraber bölgesel bir hedefe sahipseniz, ülke uzantılarını kullanmak daha üstünlüklıdır. (tr uzantısı gibi)

26 Sadece ana sayfam için Backurl (Geri bağlantı) alsam yararlı mıdır?

Kesinlikle hayır.

Geri bağlantıların doğal olması gerekir. İlgili konuya işaret etmesi önemlidir. Yalnızca ana sayfaya verilen geri bağlantılar arama motorları tarafından doğal karşılanmaz.

Nadiren de olsa ana sayfanıza geri bağlantılar alabilirsiniz. Fakat bu bir SEO politikası olmamalı.

27 SSL sertifikası SEO için yarar sağlar mı?

SSL setifikası ticari siteler için netlikle olmaz sa olmazlar arasındadır diyebiliriz. Diğer siteler için bunu söylemek belki zor, ama yakın gelecekte bütün siteler için bu çok gerekli olacaktır.

Google bu hususta son derece kararlı bir tutum içerisinde. Şu anda çok büyük trafiğe sahip Dünya çapındaki birçok önemli sitenin henüz SSL sertifikası kullanmadığını görmekteyim. Bunların arasında ticari olanları da var. Fakat hala içerikleri bir numara da.

Her şeye rağmen SSL sertifikası kullanmanızı tavsiye ederim. Zira bir sabah bir bakarsınız ki Google sertifikası olmayan siteleri bir anda 3. 5. sayfalara atmış.

Zaten önemli Hosting (Güzel hosting bağlantısı) firmaları SSL sertifikalarını para ödemeden vermekte. Madem yararlı ve madem ücretsiz, neden kullanmayalım?.

28 Kırık urller SEO yu etkiler mi?

Az sayıdaki 404 bağlantısı sitenizin SEO sunu etkilemez.

Ancak aşırı düzeyde olduğunda Google sitenizin terk edilmiş olabileceğini düşünebilir ve bu sitenizin sıralamasının düşmesine yol açabilir.

Örneğin son günlerde ben sitedeki birçok içeriği kaldırdım. ( Yaklaşık 80 makale) Daha sonrasında gereken çalışmaları yapmadım ve siteyi bir süre kendi haline bıraktım. Her şeyi düzenlemeye karar verdiğimde ise, ciddi bir saldırı aldım.

Bu sürecin sonunda, sıralamada ilk 3 içinde bulunan aşağı yukarı 100 anahtar kelimem den aşağı yukarı 70 tanesi ciddi şekilde geriledi.

Bizzat tecrübe ettiğim ve sizin netlikle dikkat etmenizi tavsiye ettiğim önemli bir konudur kırık bağlantılar.

Gelen SEO soruları içinde yalnızca bir kaç defa sorulmuş olduğu halde, önemli olduğuna inandığım için bu soruyu da değerlendirme gereği duydum.

29 Sıralamam bir anda geriledi, sebebi ne olabilir?

Bu soru gelen SEO soruları arasında en fazla sorulan sorulardan biri.

Tam bir yanıtı olmayan, birçok sebebi olabilecek bir durum aslında. Fakat genel olarak belli başlı bir kaç sebebi olabilir.

Google tarafından yeni bir algoritma yayımlanmış olabilir. Bu algoritma güncellemesi sitenizi olumsuz etkileyebilir.
Sitenizdeki kırık bağlantıların sayısında önemli bir artış olabilir.
Sunucunuzla alakalı problemler olabilir. Sık nettiler sıralamanızı etkiler.
Siteniz aşırı yavaş yükleniyor olabilir.
Rakipleriniz SEO larını geliştirmiş ve sizi geçmiş olabilir.
Google algoritmalarını ihlal etmiş olabilirsiniz.
30 Yerel SEO için Backurl veren siteler önemli mi?

Bu soru aslında benim için kusursuz bir soru.

Çünkü bilhassa blog yazarları arasında akıl almaz bir Backurl alma sevdası var. Bu gayet normal, ama bizde izlenen yol biraz garip.

Örneğin edu – gov gibi uzantılara sahip ve backlink alabileceğiniz sitelerin listeleri için bile para ödeyenler var. Üstelik bu listeler bir kaç siteden oluşmakta.

Backurl almak için çabalanan site örnek olarak Amerika da, ve sizin siteniz Türkçe, yani hitap ettiği bölge Türkiye.

Amerika dan backlink almak iyi, ama bunun size yarar sağlaması için hedef bölgenizden gelen bağlantıların çoğunlukta olması gerekir.

İster farkında olun, ister olmayın, aslında hepimiz bölgesel SEO yapıyoruz. En başta dilimiz global değil.

Son söz kısa ve net:

Hedeflediğiniz ülkeden aldığınız geri bağlantılar, diğer ülkelerden alınan bağlantıların çok üzerinde bir dşayete sahiptir.

31 Google da dizine eklenen sayfa sayım önemli mi?

Evet önemli.

Dizine eklediğiniz sayfaların sayısı ne kadar fazla olursa, Google’da daha çok sonuç elde edersiniz.

Fakat burada önemli olan bir diğer konu daha var.

Kimsenin okumak istemeyeceği, kalitesiz yazılardan oluşan 10.000 sayfayı dizine ekletmek yerine, kaliteli 10 sayfayı ekletmek daha yararlıdır.

Niteliksiz sayfalar söz konusu ise, dizine ne kadar sayfa eklettiğinizin hiç bir önemi yoktur. Önemli olan nicelik değil niteliktir.

32 Satış ortaklığı SEO ya zarar veri mi?

Google satış ortaklığı bağlantılarını ince bağlantı olarak değerlendirmektedir. Bu hususta bir algoritmasının olduğunu da hatırlatalım.

Bu tür Affiliate marketing bağlantılarına sahip sitelerin sıralamaları değiştirilir ve geriye atılır.

Bununla beraber bağlantılarınız için rel=nofollow kullanırsanız Google sitenizi cezalandırmaz.

33 H1 – H2 – H3 başlık etiketleri yararlı mıdır?

Başlık etiketleri, Google’ın sıralama etkenlerinden biridir. Fakat çok düşük dşayete sahiptir.

Başlık etiketleri kullanmaya başladım diye sıralamanızda bir sıçrama beklemeyin.

34 Başlık etiketlerini nasıl kullanmalıyım?

Başlık etiketlerini kullanırken dikkat edilmesi gerek çok kolay bir kaç şey vardır.

H1 etiketini metnin ana başlığı için kullanın ve yazı içinde diğer bir başlık için netlikle kullanmayın.
Etiketleri sıralı kullanın. H2 – H3 – H4 gibi sıralamayla.
H2 etiketini kullanmadan H3 kullanmayın, H3 kullanmadan da H4 kullanmayın.
H2 etiketini çok sayıda kullanmadan H3 kullanmayın. Önerilen kullanım sayısı 4 dür. 4 Defa H2 4 defa H3 gibi.
Gereğinden çok başlık etiketi kullanmayın. Örneğin 500 kelimelik bir yazı için 5 defa başlık etiketi kullanmayın.

35 İçeriğimi SEO için nasıl yapılandırmalıyım?

En önemli şey, içeriğin basit okunur olmasını sağlamaktır.

Mümkün olduğu kadar kolay bir dil kullanmak, paragrafları kısa tutmak, alt başlıklar kullanmak en önemli ayrıntılardır.

En uzun paragrafınız 5 satırı geçmemeli. Cümleleriniz oldukça kısa olmalı.

İnsanlar yazınızı okurken, bilimsel bir makale okuyorum hissine kapılmamalı. Mümkün olan en sade dili kullanmalısınız.

Yazarken insanlara hitap ederek yazmalısınız.

Doktora tezi gibi makale yazarsanız, okuyucu bulmak için backlink peşinde koşar durursunuz. Nihayetinde forum sitelerinden birinde, satılık tabelanızı görürüz.

36 Dil bilgisi ve imla hataları SEO yu etkiler mi?

Matt Cuts daha önce bu hususta bir açıklama yapmıştı:

“Dil bilgisi direkt olarak bir sıralama ölçütü değildir. Fakat doğru dil bilgisine sahip sitelerin sıralamada daha üstünlüklı olmasını sağlamak için çalışmalar var…”

Dikkat edilmesi gereken tek şey, anlaşılır bir dil kullanmaktır.

Nokta atladınız, virgülü kaydırdınız, vs vs diye siteniz olumsuz etkilenmez.

“Dil bilgisi oldukça önemlidir, imla hatası yapmamak lazım…” diye bağıra çağıra makale yazan, sosyal medyada eleştiriler yapan arkadaşların sitelerinde ben hiç şapkalı a görmedim mesela.

Yeterince açık olmuştur galiba.

Burada kendimin bu hususta ne durumda olduğumu da söyleyeyim.

“İmla kurallarına sonuna kadar bağlı kalacağım, kusursuz bir dille yazacağım diye hiç bir kaygı gütmüyorum. Bu hususta gelen eleştirileri de dikkate dahi almıyorum. Selfie deyince herkes neyi kast ettiğimi anlıyorsa, neden uydurma bir Türkçe ile öz çekim diyeyim ki?.”

37 SEO için geri bağlantılar kurmam şart mıdır?

Elbette böyle bir şart yok.

Yeni bir siteniz varsa, sitenizi daha geniş kitlelere ulaştırmak için geri bağlantılar kurmanız önemlidir. Fakat hiç geri bağlantı kurmadan da gayet etkin bir siteniz olabilir.

Sadece başarıya erişmek için geçen zaman biraz daha uzun olur.

38 Geri bağlantılar kurmanın zararı var mı?

Aslında Google bağlantıları SERP leri maniple etmek olarak değerlendirir.

John Mueller  bu hususta gelen bir soruya, “Genel olarak bunun önüne geçmeye çalışıyoruz..” şeklinde cevap vermiştir.



Kaliteli sitelerden alınan bağlantılar size herhangi bir problem getirmez.

Spam bağlantılar ise başınızı ağrıtır. Bu tür bağlantıları geri çevirmelisiniz.

39 1.Sırayı garanti eden SEO…?

Şirketin adını yazmıyorum, ama onlardan çok fazla var.

Böyle bir garantiyi veren şirket yada şahıslar, SEO ile ilgili yeterli bilgisi olmayanlardan istifade etmeye çalışan dolandırıcılar dır.

SEO net bir bilim değildir.

Hiç kimse, şu yada bu kadar zamanda birinci sırada olmayı, ilk 3 sırada olmayı garanti edemez.

Bir SEO şirketi düşünün, ilk başta olmayı garanti ediyor.

Mevcut bütün siteler o şirketle çalışsın.

İlk sıra kimin olacak?.

Yada ben o şirketle çalışmak isteyeyim ve Görüntü optimizasyonu anahtar kelimesi için birinci sırada olmayı hedeflemiş olayım.

Sizde aynı kelime için ilk sırayı isteyin ve aynı şirkete verin işi.

Hangimizin olacak ilk sıra?.

Sadece biraz mantık kullanın ve netlikle böyle dolandırıcılara aldanmayın.

SEO hizmeti çok pahalı bir hizmettir ancak kimse ödenen yüksek bedellere rağmen sıralamada belli bir yer garantisi veremez.

Daha düzenli, daha iyi optimize olmuş ve hatalardan arındırılmış bir site vaat edenleri bu sahtekarlardan ayrı tutuyorum.

SEO konusu ile ilgili ücretli destek alma gereği duyarsanız, Burak ORAN ile çalışmayı düşünmelisiniz derim. Kendi başarısı ortada, ve size birinci sıra garantisi vermek gibi bir kandırmaca ile yaklaşmayacak dır.

40 SEO çalışmamın sonuçlarını ne zaman görebilirim?

Büyük ve sağlam bir internet sitesi, birkaç hafta içinde sonuçları görebilirken, yeni bir internet sitesi aylarca beklemek zorunda kalabilir. SEO devam eden bir süreçtir.

Sitenizin içinde bulunduğu niş, hedeflediğiniz kelimelerdeki rekabet, oluşturduğunuz geri bağlantılardaki kalite gibi birçok faktörün dikkate alınması gerekir ve süreci belirleyen şeyler son derece fazladır.

41 Sayfa içi SEO mu, yoksa Sayfa dışı SEO mu önemlidir?

Her ikisi de aynı düzeyde öneme sahiptir.

Google da yüksek sıralamalar kazanmak konusu ile ilgili ciddi iseniz, ilk önce sayfa içi SEO yapmalısınız. Daha sonrasında sayfa dışı SEO çalışmasına geçmeli ve bağlantılar kazanmaya gayret etmelisiniz.

42 SEO sürekli değişiyor mu?

Evet SEO sürekli ve çok hızlı değişiyor.

Google daha iyi kullanıcı tecrübesi sunmak için oldukça akıllı algoritma güncellemeleri yapmaktadır. Bu durum eski birçok SEO yönteminin tarih olmasına neden oluyor.

Bu çok çok iyi bir şeydir.

Haber sitelerinin pislettiği, çöplüğe çevirdiği İnternet ortamından kurtulmak için Google’ın çok daha sert tedbirler ortaya koyacak algoritmalar geliştirmesini sabırsızlıkla bekliyorum.

43 Konuk yazar kabul etmek SEO için zararlı mı?

Google kendi resmi sitelerinde misafir yazarlar kabul etmektedir. Üstelik bunu yaparken dofollow bağlantılar vermektedir.

Durum bu olunca kimse kalkıp da “Konuk yazarlık SEO için zararlıdır” diyemez.

Yalnızca bağlantı almak amacıyla yazılmış, birçok url içeren bir yazıyı sitenizde yayımlamayın. Burada iyi niyet olmadığı aşikardır.

Fakat kaliteli makaleler yazan yazarları sitenize kabul etmelisiniz.

İşin aslı bizde herkes yazar arıyor, kaliteli kalitesiz diye pek umursayan da yok. Neyse ki yazacak kişi de yok. Yoksa bu denli çılgınca backlink peşinde koşan insanların her yerde olduğu bir İnternet ortamı çekilmezdi.

Özetle:

Kaliteli değilse geri çevirin. Kaliteli ise netlikle konuk yazar kabul edin.

44 Bir sayfada doğru anahtar kelime yoğunlu ne olmalı?

Ne yazık ki, bir sayfada anahtar kelimelerin “doğru” sayısı olan tam bir sayı söyleyemem.

Buna odaklanmak anahtar kelime optimizasyonununun yanlış yoludur.

Amaçlamanız gereken hiçbir anahtar kelime yoğunluğu yoktur.

Anahtar kelime sayısına odaklanmak, aşırı anahtar kelime doldurmak sebebiyle cezalandırılmanıza yol açabilir.

Okuyucuyu aklınızda tutun ve sadece ihtiyacınız olduğunda anahtar kelimeler kullanın.

İlla ki şu sayıya ulaşmam gerekiyor diye bir endişe duymanıza hiç gerek yoktur. Yazdığınız konunun ne ile ilgili olduğunu arama motorları esasen çok iyi belirleyebilmektedir.

Siz yalnızca okuyucunuzu düşünün ve vermek istediğiniz bilgiye odaklanın.

45 Her sayfada kaç tane iç bağlantı kullanmalıyım?

Tıpkı anahtar kelime doldurması gibi, aşırı iç bağlantılar vermekten de kaçınmalısınız.

Kesinlikle bir sayıya odaklanmayın ve yalnızca okuyucu tecrübesini düşünün. Yalnızca yeri geldiği zaman dahili bağlantılar ekleyin. Zorlama bağlantılar sitenize zarar verir.

46 SEO dostu dizayn nedir?

Arama motorları belirli içerik türlerini (görsel, video, flaş …) okumakta zorlanmaktadır. Bir arama motoru dostu dizayn, basitçe taranabilir ve dizine eklenebilen bir internet sitesine sahip olmanızı sağlar.

47 URL de kelimeleri nasıl bölmeliyim?

En en uygun olan (-) kullanmaktır. Bu hususta farklı şeyler aramanın gereği de yararı da yoktur.

48 Link yemi nedir?

SEO soruları arasında çok enteresan ve aslında pek aşina olmadığımız soru bu. Sadece bir arkadaşımız sordu bu soruyu, ancak çok yararlı bir soru oldu.

Link yemi, doğal bağlantılar kazanmak için oluşturulan içeriğe adı verilir.

Genellikle viral olmaya aday içerikler bu kategoriye girer. Son derece etkili bir bağlanma yoludur. Şayet yapabilirseniz, netlikle öneririm.

Başarılı bir url yemi, birden fazla geri bağlantı ve trafik kazandırır.

49 Sürekli algoritma değişiyorken nasıl doğru SEO yapacağım?

Bugün SEO için geçerli olan bir uygulama, yarın sitenize zarar verebiliyor. Yeni algortima güncellemeleri ile beraber sıralamalarda büyük değişiklikler oluyor.

Peki o zaman nasıl SEO yapacağız?.

Aslında bu problemin yanıtı çok kolay.

Algoritma güncellemeleri neden yapılıyor?

Arama motorları spamı engellemek, kullanıcı tecrübesini geliştirmek ve en kaliteli içeriklere öncelik vermek algoritma günceller.

Spam yapmayın, okuyucunuzu hep en ön planda tutun ve mümkün olan en kaliteli içeriği üretin.

Daha iyi bir teknik bilen varsa söylesin.

50 Sitemi kurarken SEO düşünmeli miyim?

Siteyi açtıktan sora SEO çalışması yapmak daha basittir kuşkusuz. Fakat daha sitenizi açmadan SEO yu düşünmek yararlıdır.

Siteniz ortada yokken nasıl SEO yaparsınız?

Nişinizi doğru belirlersiniz.
Ana hedefiniz olan anahtar kelimeleri belirler ve ile ilgili araştırmalar yaparsınız.
Temel odak kelimeleriniz için yazılar hazırlarsınız.
Önemli sayfaların içeriğini hazırlarsınız.
SEO dostu bir dizayn seçersiniz.
Sitenizi indeksletmeden gerekli düzenlemeleri yaparsınız.
Sitenizi açtığınızda en az 5-6 yazı hazır olur ve boş bir sayfayı indeksletmemiş olursunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad

Responsive Ads Here